Case study 2021: η αξία της ειλικρίνειας στην επικοινωνία

Η εποχή που διανύουμε, είτε ως "after covid19" είτε ως "πανδημία" ή ακόμη και ως "περίοδο ιδιαίτερων συνθηκών" μας έχει διδάξει αρκετούς πολλά πράγματα, αποτελώντας ταυτόχρονα κι ένα μοναδικό case study στο marketing και την επικοινωνία.

Σίγουρα έχει δώσει τη δυνατότητα σε πολλούς από μας, σε όποιον τομέα κι αν είμαστε, να αξιολογήσουμε αρκετές επιλογές μας, αρκετές αποφάσεις μας και κυρίως πολλά πράγματα όσον αφορά τον τρόπο εργασίας μας σε πολλούς τομείς. Ακόμη και εμείς ως εταιρεία, έχουμε προβεί σε δικές μας εσωτερικές αξιολογήσεις και αντίστοιχες διορθώσεις ή τροποποιήσεις.

Όλοι μας γενικά, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με τα "θέλω" και τα "μπορώ" μας στο βαθμό που μπορεί βέβαια ο καθένας μας να αντιληφθεί και να αξιολογήσει.  

Αντίστοιχα, βρήκαμε την ευκαιρία και κυρίως το χρόνο να κάνουμε τη δική μας ενδοσκόπηση, είτε πρόκειται σε θέματα επιχειρησιακά είτε σε θέματα προσωπικά.

Στην αγορά λένε ότι "όσοι άντεξαν" αυτή την περίοδο, θα βγουν πολλοί πιο δυνατοί μετά.

Προσωπικά, δεν γνωρίζω αν αυτό ισχύει. Και σίγουρα ο χρόνος θα μας αποδείξει για άλλη μια φορά τι πραγματικά ισχύει. 

Αυτό που σίγουρα έχει αποδείξει στο δικό μας τομέα..και δράττομαι της ευκαιρίας και του χώρου που μου παραθέτει το blog της ομάδας μας, είναι να ομολογήσω πως το μάθημα που πήραμε όλοι μας στο χώρο της υγείας είναι ότι όσον αφορά την επικοινωνία, "η ειλικρίνεια και η καθαρότητα" προσφέρουν αμεσότητα και εμπιστοσύνη, που εξασφαλίζουν μια μοναδική αντοχή στο χρόνο και για το πιο μικρό ιατρείο / οδοντιατρείο, μονάδα υγείας στις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες.

Έως πρόσφατα διανύαμε την εποχή του "φαίνεσθαι" και της "λάμψης".

Οι νέες συνθήκες μας ανάγκασαν με κάθε τρόπο, να βιώνουμε την εποχή του "είναι", μια περίοδο που συνεχίζει να απαιτεί πολλές θυσίες, πραγματικό έργο και προσπάθεια.. και ακόμη περισσότερο δύναμη να αντέξουμε στην πραγματικότητα που πολλοί είχαν ξεχάσει βιώνοντας τη ψευδαίσθηση της "επιτυχίας" και των όποιων εντυπώσεων.

Στα 20 χρόνια που δραστηριοποιούμαι στον τομέα αυτό, προσωπικά ως επικεφαλής αυτής της ομάδας, θα τολμήσω να ομολογήσω πώς είχα επιλέξει να μεταδώσω σε όλους μας τους συνεργάτες την αξία του "είναι", μακριά από δημόσιες σχέσεις και δήθεν εντυπώσεις. Σε σημείο που αρκετοί θεώρησαν μεγάλο λάθος επικοινωνίας και διαχείρισης μιας εταιρείας που θέλει να διακριθεί στον τομέα του marketing και δη στο χώρο της υγείας. Ενδεχομένως να έχουν ή είχαν δίκιο.

Αυτή τη στιγμή όμως, μετά από μια πανδημία και μετά από μια οικονομική κρίση του 2014, η ομάδα μας συνεχίζει να είναι εδώ.

Τάσεις έχουν περάσει πολλές...

Αυτό όμως που μας διδάσκει η εποχή, είναι η αξία της ειλικρίνειας στο χρόνο.

Και ας το δούμε στην πράξη.. αρκετές μονάδες υγείας ή ακόμη και επαγγελματίες, προσπάθησαν μέσα από τα social media και γενικότερα με τη δύναμη του διαδικτύου να "αντιγράψουν" μια εικόνα που πραγματικά δεν ήταν στην πραγματικότητα π.χ. πολλοί μεγαλύτεροι από αυτό που ήταν, μια εμπειρία ασθενή που δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα, υπηρεσίες που έδιναν διαφορετικές υποσχέσεις από το τελικό αποτέλεσμα (υπηρεσίες αισθητικής, κ.α.). 

Ας αναρωτηθούμε όμως "ποιος και πόσοι κατάφεραν να διατηρήσουν τη λάμψη αυτή σήμερα...". Ελάχιστοι! Και όσοι τα κατάφεραν είναι όσοι είτε είχαν γερές βάσεις, είτε αντιλήφθηκαν νωρίς την ανάγκη αλλαγής.

Αυτό που σας προσπαθώ να μεταδώσω, τουλάχιστον σε όσους έχουμε γνωριστεί από κοντά, είναι ότι οι όποιες ενέργειες marketing και προβολής και βελτιστοποίησης της εικόνας σας θα πρέπει να είναι βασισμένες στην πραγματικότητα. Και αυτό γιατί η δημιουργία εντυπώσεων που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, όχι μόνο προκαλεί αρνητική εικόνα αλλά μειώνει εξ αρχής τη δυνατότητα "πώλησης" σας.  Χαρακτηριστικά αναφέρω σε πολλούς ότι "ακόμη και μέσα σε μία απλή ιστοσελίδα θα πρέπει ο αποδέκτης σας να αντιλαμβάνεται από τα πρώτα δευτερόλεπτα την αξία και την ειδοποιό διαφορά" σας ακόμη και αν πρόκειται για το πιο μικρό ιατρείο / οδοντιατρείο στην πιο απομακρυσμένη περιοχή.

Αυτό άλλωστε μας αποδεικνύει και το ίδιο το Google στους παράγοντες που επιλέγει για ανιχνευσιμότητα και κατάταξη της ιστοσελίδας σας π.χ. core web vitals.

Επιπρόσθετα, αυτό μας αποδεικνύουν και οι επιτυχημένοι λογαριασμοί στα social media διεθνώς. Από το εξωτερικό έως και εδώ το μάθημα των "guru" των social media ακόμη και στα συνέδρια περί ιατρικού marketing είναι η μετάδοση της καθημερινότητας και η χρήση των social media ως ένα μέσο άμεσης κι αμφίδρομης επικοινωνίας με τον εκάστοτε απευθυνόμενο ασθενή μακριά από στερεότυπα και "έτοιμες" φωτογραφίες. 

Σε όλα αυτά βέβαια θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι θα πρέπει να αποφεύγουμε τον αρνητισμό και την όποια τάση ισοπέδωσης. Το κοινό διαχρονικά όπως δεν του αρέσουν οι προκλητικές διαφημίσεις για κάτι που δεν υφίσταται έτσι δεν επιθυμεί να του υπενθυμίζει κάποιος συνέχεια και τα όποια αρνητικά στοιχεία. 

"Ειλικρίνεια και καθαρότητα χωρίς υπερβολές και ανώφελες κρίσεις, με μέτρο και μοναδικό σκοπό την καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης με το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε".

Αυτό είναι συμπερασματικά το μάθημα που μας δίδαξε το case study "2021". 

 

Εμμανουέλα Ρόζη, MBA, MSc - MEDICAL PROMOTION

Θέλετε να λαμβάνετε ενημέρωση μας με νέες ιδέες για το marketing της μονάδας υγείας (ιατρείο, οδοντιατρείο) σας;

Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!
Εξασφαλίζουμε την ανάπτυξη εκάστοτε μονάδας στην υγεία, ανεξαρτήτως
μεγέθους, με τη σωστή αξιοποίηση εκάστοτε εργαλείου marketing.
13, Λεω. Βάκχου - Βάρη 16672
+30 210 9658356
sales@medicalpromotion.gr
© Copyright 2022 MEDICAL PROMOTION. All Rights Reserved.

Search

https://wa.me/306945277051